British DX Club

Middle East & Caucasus
on Shortwave

Summer 2025 (A25)




British DX Club

Middle East and Caucasus
on Shortwave

Compiled and edited by Tony Rogers.

Email: dxguides@gmail.com
Updated: 1 July 2025
Acknowledgements, updates and other information can be found at https://www.dxguides.info/

Please do not hesitate to let me know if you see something that doesn't look right.
Errors and omissions will be corrected as quickly as possible.

Descriptions used in this guide may have been taken from radio station websites and/or Wikipedia.

Armenia

Public Radio of Armenia

Public Radio of Armenia (Armenian: Hayastani Hanrayin Radio) is the public radio broadcaster in Armenia. International
Public Radio of Armenia is the international broadcasting service, established in 1967 under the label Radio Yerevan.
International Public Radio of Armenia broadcast on shortwave until 2018 (and until 2024 on mediumwave when it was
discontinued).

International relays on shortwave

Radio CJSC

Radio CJSC is the successor of Noratus Radio Station, established in 1965. It is located in Noratus at Lake Sevan, 40
miles north-east of Yerevan. The Center's technical capacity has been regularly upgraded, most recently in 1990, when a
new unit with a powerful relay station and a set of antennae was completed. Privately held, Radio CJSC is a broadcaster
on both mediumwave and shortwave. It is one of the largest and technically best-equipped in the former USSR.

The entries below are believed to originate from Gavar but are not registered with the HFCC and are therefore subject to
confirmation. There may be other relays from Gavar not listed here.

Transmitter site: Gavar, near Noratus, Gegharkunik.

Time/UTC Days Station Language kHz kW Target area

0330-1600 Daily Radyoya Dengé Gel Kurdish/Turkish ~ 11510-11550 100 Middle East (see below)
1600-2200 Daily Radyoya Dengé Gel Kurdish/Turkish ~ 7440-7460 100 Middle East (see below)
1700-1800 Daily Radio Erena Tigrinya 9585 100 Horn of Africa (see below)

Radyoya Dengé Gel, believed to be operating from a transmitter in Armenia, may move to an adjacent frequency within
the range of 11510-11550 kHz between 0330-1600 in order to avoid Turkish jamming which shadows it (a later
transmission at 1600-2200 on 7440-7460 kHz has not been confirmed recently).

Radio Erena at 1700-1800 on 9585 kHz can also be heard in parallel on mediumwave 1395 kHz from around 1750,
ending with the Encompass signature tune at 1759 and then followed by NHK World Japan. The transmission is brokered
by Encompass and both shortwave and mediumwave originate from transmitters in Armenia.

RADIO CJSC

BROADCASTING SOLUTIONS



mailto:dxguides@gmail.com
https://www.dxguides.info/p/latest-news.html

Azerbaijan

Azadrbaycan Radiosu
Azarbaycan Radiosu is the state radio service of Azerbaijan TV and Radio Broadcasting. All broadcasting on shortwave
has been discontinued.

Bahrain

Bahrain Radio and Television Corporation

Bahrain Radio and Television Corporation (BRTC) is a public broadcaster in Bahrain with headquarters in Manama. The
BRTC is owned by the government of Bahrain and under the control of the Information Affairs Authority. All domestic
services operate on FM with four also on mediumwave, but the shortwave transmitter on 9745 kHz that had broadcast a
relay of Shabab FM has been off-air since June 2019.

Georgia

Georgian Public Broadcaster
Thilisi-based Georgian Public Broadcaster (GPB) is the public broadcasting service in Georiga. The Radio Georgia
foreign service was closed in 2005.

Abkhazia

Abkhazia is a partially recognised state controlled by a separatist government on the eastern coast of the Black Sea and
the south-western flank of the Caucasus. It considers itself an independent state, called the Republic of Abkhazia or
Aphsny. This status is recognised by Russia, Nicaragua, Venezuela, Nauru. The Georgian government, the UN and the
majority of the world's governments consider Abkhazia a part of Georgia's territory, though Georgia does not control it.
Under Georgia's official designation it is an autonomous republic, called the Autonomous Republic of Abkhazia.

Abkhaz Radio (Apsua Radio)

Abkhaz Radio has been on the air since 1992 broadcasting from Sukhumi, capital of the self-declared Republic of
Abkhazia in NW Georgia. It broadcasts programmes in Abkhaz, Georgian and Russian, and when not carrying its own
programmes relays various others services from Moscow or the neighbouring Russian North Caucasus region.

For many years, Abkhaz Radio was broadcast on either or both mediumwave 1350 kHz and shortwave 9535v kHz. The
shortwave transmitter was last reactivated in early December 2021 after the mediumwave unit on 1350 kHz seemingly
developed a fault. However it was last reported on 9535v kHz in July 2022 and is presumably inactive once again.

Iran

Islamic Republic of Iran Broadcasting
IRIB is an Iranian media corporation which holds the monopoly of domestic radio and television in the Islamic Republic of
Iran. IRIB says it is independent of the Iranian government.

External broadcasting on shortwave

IRIB World Service

IRIB World Service, also known as Pars Today, is the official international broadcasting radio network of Iran. The radio
network started to work in 1956 with the aim of familiarising different world nations with Iran's history and culture as well
as its different regions and historical sites. Following the Iranian Revolution, elaborating on the revolution's stances and
the ideals of the Islamic Republic system were put high on the radio's agenda. The schedule includes news and talk
programmes, political and religious commentaries, etc.

IRIB Arabic Radio
IRIB Arabic Radio is part of IRIB World Service which provides a 24/7 service for listeners in the Arab World.
Time/UTC Days Language kHz Site kW Target area

0600-0830 Daily Arabic 15240 Sirjan 500 Yemen
0830-1030 Daily Arabic 15430 Sirjan 500 Iraq, Syria, the Levant and northern Saudi Arabia
0930-1430 Daily Arabic 15240 Sirjan 500 Yemen
1430-1730 Daily Arabic 9840 Sirjan 500 Yemen

Note: at present some of these broadcasts may have very low modulation making speech unintelligible.

oclal



IRIB World Service / Pars Today
IRIB World Service, also known as Pars Today, is the official international broadcasting radio network of Iran.
Time/UTC Days Language kHz Site kW Target area

0050-0220 Daily Tajik 6000 Sirjan 500 Afghanistan
0420-0550 Daily Turkish 15240 Sirjan 500 Turkey
0450-0550 Daily Swabhili 15120 Sirjan 500 East Africa
0550-0650 Daily Hausa 15120 Sirjan 500 West Africa
0550-0820 Daily Dari 11730 Sirjan 500 Afghanistan
0920-1250 Daily Dari 11730 Sirjan 500 Afghanistan
1050-1120 Daily Hausa 15430 Sirjan 500 West Africa
1150-1220 Daily Hebrew 15430 Sirjan 500 Middle East
1220-1320 Daily Pashto 9790 Sirjan 500 Afghanistan
1320-1420 Daily Kurdish 9790 Sirjan 500 Middle East
1420-1520 Daily Hindi 11640 Sirjan 500 South Asia
1420-1520 Daily Bengali 11945 Sirjan 500 South Asia
1520-1620 Daily English 11640 Sirjan 500 South-East Asia
1620-1650 Daily Bengali 11640 Sirjan 500 South Asia
1620-1720 Daily Armenian 7255 Sirjan 500 Caucasus
1650-1820 Daily Turkish 9870 Sirjan 500 Middle East
1820-1920 Daily Albanian 5990 Sirjan 500 Europe
1820-1920 Daily Hausa 11740 Sirjan 500 West Africa
1920-2020 Daily English 9830 Sirjan 500 Southern Africa

Note: at present some of these broadcasts may have very low modulation making speech unintelligible.

Target broadcasts to Iran

Radio Farda

Radio Farda was the Iranian branch of the U.S. government-funded Radio Free Europe/Radio Liberty (RFE/RL) external
broadcast service for providing "factual, objective and professional journalism" to its audiences. It had broadcast 24 hours
a day in the Persian language from its headquarters in the district of Hagibor in Prague, Czech Republic. Radio Farda first
aired in December 2002. It broadcast news on topics such as political, cultural, social, and art with an emphasis on Iran.
Radio Farda's broadcasts had been continually blocked by Iranian authorities over the history of its programming. On 15
March 2025, the United States Agency for Global Media terminated grants to Radio Free Europe/Radio Liberty and its
subsidiaries following a directive from the Trump Administration. (Wikipedia)

Update, 14 June 2025: In the wake of the escalating war between Israel and Iran, the US foreign broadcaster Voice of
America, which was restricted by US President Donald Trump, has reactivated its Persian-language program. Dozens of
employees have been recalled, US media report, citing an internal email to the service's employees. "Effective
immediately, you are being recalled from administrative leave," the Washington Post, for example, quoted from the email.
"You are expected to return to work immediately." The decision indicates that Washington wants to expand its coverage
of Iran, wrote CNN. This is a "dramatic turnaround for the US government-funded broadcasting system".

Update, 20 June 2025: Radio Farda subsequently resumed shortwave broadcasts on 20 June 2025. These are the
frequencies registered by Encompass with the HFCC effective from 20/21 June 2025:

Time/UTC Days Language kHz  Transmitter site kW

0400-0700 Daily Persian 12035 Dhabbaya, UAE 250

0700-1000 Daily Persian 13710 Dhabbaya, UAE 250

1000-1300 Daily Persian 15720 Dhabbaya, UAE 250

1300-1700 Daily Persian 12035 Dhabbaya, UAE 250

1700-1900 Daily Persian 9450 Dhabbaya, UAE 250
1900-2300 Daily Persian 12035 Woofferton, UK 250
2300-0400 Daily Persian 9620 Woofferton, UK 250

Iraq

Iragi Media Network - Republic of Irag Radio

Republic of Iraq Radio is the state broadcasting radio station in Iraq, operated by the Iragi Media Network. It broadcasts
mainly on FM, with a single mediumwave transmitter still operational on 792 kHz in Baghdad. There is no shortwave
broadcasting from Iraq with Republic of Iraq Radio ceasing just before the fall of the Sadam Hussein regime.




Israel

Kan

State broadcasting in Israel is operated by the Israeli Public Broadcasting Corporation, branded as Kan, an Israeli
governmental body founded in 2015 to replace the Israel Broadcasting Authority after the Israeli Public Broadcasting law
ordered its closure. Its debut date was postponed several times but eventually opened on 15 May 2017.

Unidentified broadcast on 6000 kHz: on 18 June 2025 a station in Hebrew was reported by Franck Baste with a very good
signal in USB over central France. Dave Kenny subsequently listened to Franck's recording and commented "I can hear
an ID for "Galgalatz", then what sounds possibly like "Kol Yisrael, Jerusalem" at 1:11. Galgalatz is an FM station in Tel
Aviv. But | thought Kol Israel was replaced by KAN some years ago? Intriguing!" Chris Greenway added "Sounds like a
reactivation of the IDF Radio, Galei Tzahal, on shortwave. Galgalatz is the sister station to Galei Zahal. The name
Galgalatz is a pun because Galei Tzahal is often abbreviated to Galatz, while Galgal is Hebrew for Wheel, which is
appropriate as Galgalatz specialises in traffic updates. Although the public broadcaster changed its name to Kan, its news
bulletins still start with the ID Kol Israel (Voice of Israel)". (all via British DX Club 10 Group)

International broadcasting

All shortwave services directly from transmitters in Israel, with the exception of Persian, ended on 31 March 2008. The
Persian service was later disconinued on shortwave on 30 June 2013. Although it does not broadcast from transmitters in
Israel, a Kan programme in English that forms part of the World Radio Network (WRN) stream for North America is
re-broadcast online by WRMI (Radio Miami International), but seemingly not currently on shortwave.

Time/UTC Days platform Language

0400-0500 Daily online English

0800-0830 Daily online English

Jordan Radio and Television Corporation
Jordan Radio and Television Corporation (JRTC) is the state broadcaster of Jordan. Radio Jordan operates on a single
mediumwave transmitter at the current time. All shortwave transmissions were discontinued several years ago.

Target broadcasts to Kurdistan

Kurdistan or Greater Kurdistan is a roughly defined geo-cultural historical region wherein the Kurdish people form a
prominent majority population and Kurdish culture, languages, and national identity have historically been based.
Kurdistan roughly encompasses the northwestern Zagros and the eastern Taurus mountain ranges. The territory
corresponds to Kurdish irredentist claims.

Contemporary use of the term refers to the following areas: southeastern Turkey (Northern Kurdistan), northern Iraq
(Southern Kurdistan), northwestern Iran (Eastern Kurdistan), and northern Syria (Rojava or Western Kurdistan). Some
Kurdish nationalist organisations seek to create an indpendent nation state consisting of some or all of these areas with a
Kurdish majority, while others campaign for greater autonomy within the existing national boundaries. (Wikipedia)

Radyoya Dengé Gel

Radyoya Dengé Gel ( Radio Voice of the People) presents classical and modern music, poetry and songs, programmes
and news broadcasts from the four parts of Kurdistan in the Kurmanci, Sorani, Dimilki, Hewrami and Kelhori dialects of
Kurdish. Dengé Gel studios are located in the town of Denderleeuw 20 km north-east of Brussels.

Time/UTC Days Languages range (kHz)  Transmitter site kW Targe area

0330-1600 Daily Kurdish dialects 11510-11550 presumably Yerevan, Armenia 100 Middle East

1600-2200 Daily Kurdish dialects  7440-7460 presumably Yerevan, Armenia 100 Middle East

Note: Radyoya Dengé Gel may move to an adjacent frequency within the range of 11510-11550 kHz between 0330-1600
and 7440-7460 kHz between 1600-2200 in order to avoid the Turkish jammer which shadows it.

Turkish jamming of Radyoya Dengé Gel

A station refered to by some listeners as "Radio Recep Erdogan" (after the Turkish president) has been heard shadowing
Radyoya Dengé Gel. It appears to be a counter-broadcast from Turkey with military music, the Turkish national anthem
and speeches by President Erdogan. At times the two broadcasts have played cat and mouse, varying their frequencies
but often clashing on the same frequency. The Turkish jamming, or counter-broadcast appears to be a 30 (or 60) minute
loop recording without any station ID. The same broadcast is/has been carried on the Turksat satellite at 42 degrees East
on a transponder which previously carried a feed of the former TRT Arabic mediumwave service. So it would seem that
TRT is closely involved in this jamming operation, which is likely to be using a TRT transmitter at Emirler.




IRIB Kurmanci Radio

Kurmanci Radio is the Kurdish-language service of IRIB World Service. The service is aired on just one shortwave
frequency between 1320-1420 and may also be broadcast on mediumwave at certain times of the day (details of times
and frequencies on mediumwave have not been confirmed recently).

Time/UTC Days Language Transmitter site kHz kW

1320-1420 Daily Kurdish Sirjan, Iran 9715 500

Kuwait

Radio of the State of Kuwait
Radio of the State of Kuwait (Radio Kuwait) is the state broadcasting service of Kuwait.
Transmitter site: Kabd.

Time/UTC Station Language kHz kW Notes

0800-1000 Persian Service Persian 7250V 250 see comment below
0945-1330 Main Arabic Programme  Arabic 15110 250 irregular; DRM

1600-1800 RK Urdu 93.3 Urdu 15540v 250 irregular; AM or DRM possible
1800-2100 English Service English 15540v 250 irregular; AM or DRM possible

The Persian Service on 7250 kHz may be preceded by English for a few minutes leading up to the 0800 start of Persian,
and at the close at 1000 is followed by Filipino until the transmitter is switched off.

International relays on shortwave

USAGM Kuwait "George A Moore Jr" Transmitting Station

The USAGM Kuwait "George A Moore Jr" Transmitting Station was inaugurated in 2003 and operated until March 2025,
when President Donald Trump issued an executive order that directed that the USAGM be eliminated "to the maximum
extent consistent with applicable law". At that point all USAGM broadcasts, including relays from Kuwait were
discontinued.

Lebanon

Radio Lebanon is the state broadcasting service of Lebanon. There are currently no stations broadcasting on either
mediumwave or shortwave in Lebanon. Radio Lebanon was last heard on shortwave in 1984.

Oman

Sultanate of Oman Radio

Sultanate of Oman Radiois the state-run broadcasting service in Oman. The shortwave service has been discontinued
but had previously relayed the General Arabic Progamme, as well as the English service. The domestic service on
mediumwave gives wide coverage not only of Oman but also the Middle East and South Asia.

International relays on shortwave

BBC Eastern Relay Station
The BBC Eastern Relay Station is owned by the BBC and operated by Encompass Digital Media Services Ltd.
Transmitter site: A'Seela.

Time/lUTC Days Language kHz kW Target area
0000-0200 Daily English 12095 250 South Asia

0030-0100 Daily Dari 6195 250 Afghanistan

0100-0130 Daily Pashto 6195 250 Afghanistan

7445 250 Afghanistan

0130-0200 Daily Dari 6195 250 Afghanistan

7445 250 Afghanistan

0200-0230 Daily Pashto 9410 250 Afghanistan

12095 250 Afghanistan

0230-0300 Daily Dari 9410 250 Afghanistan

12095 250 Afghanistan

0300-0330 Daily Pashto 12095 250 Afghanistan

13850 250 Afghanistan

0430-0500 Daily Dari 15310 250 Afghanistan

17810 250 Afghanistan

0500-0530 Daily Pashto 15310 250 Afghanistan

17810 250 Afghanistan

0830-0930 Daily Dari 15310 250 Afghanistan

17810 250 Afghanistan



0930-1030 Daily Pashto 15310 250 Afghanistan
17810 250 Afghanistan

1030-1100 Daily Dari 15310 250 Afghanistan
17810 250 Afghanistan
1100-1130 Daily Pashto 15310 250 Afghanistan
17810 250 Afghanistan
1200-1300 Daily English 15295 250 South Asia
17790 250 South Asia
1300-1400 Daily English 11870 250 South Asia
1400-1500 Daily Dari 5970 250 Afghanistan
11995 250 Afghanistan
1400-1500 Mon-Fri  Somali 12095 250 Horn of Africa
1400-1600 Sat English 15310 250 East Africa
1500-1600 Daily Pashto 5970 250 Afghanistan
11995 250 Afghanistan
1500-1700 Mon-Fri  English 12095 250 East Africa
1530-1730 Sun English 12095 250 East Africa
1600-1630 Daily Dari 5970 250 Afghanistan
9525 250 Afghanistan
1630-1700 Mon-Fri  Pashto 5970 250 Afghanistan
9525 250 Afghanistan
1630-1700 Sat/Sun  Dari 5970 250 Afghanistan
9525 250 Afghanistan
1700-1800 Daily Dari 6150 250 Afghanistan
9525 250 Afghanistan
1730-1750 Mon-Fri  Amharic 9780 250 Horn of Africa
1750-1810 Mon-Fri  Oromo 9780 250 Horn of Africa
1800-1900 Daily Pashto 6150 250 Afghanistan
9525 250 Afghanistan
1810-1830 Mon-Fri  Tigrinya 9780 250 Horn of Africa
1830-1850 Mon-Fri  Amharic 9780 250 Horn of Africa
1850-1910 Mon-Fri  Oromo 9780 250 Horn of Africa
1910-1930 Mon-Fri  Tigrinya 9780 250 Horn of Africa

Qatar Radio_- Main Arabic Programme

Qatar Media Corporation (QMC) is the official broadcasting authority for the State of Qatar. As a corporation, QMC was
established in 2009 to oversee media services that include Qatar Radio, the only service that operates on mediumwave in
the country. Qatar was last heard on shortwave in 2002.

Saudi Arabia

Saudi Broadcasting Authority

The Saudi Broadcasting Authority (SBA) is a governmental entity of Saudi Arabia, organised under the Ministry of Culture
and Information. The SBA was originally known as the Broadcasting Service of the Kingdom of Saudi Arabia (BSKSA),
but was rebranded as the Saudi Broadcasting Corporation sometime towards the end of 2014/early 2015. It then got
renamed again as the Saudi Broadcasting Authority in August 2018. All SBA domestic service broadcasts on shortwave
have been discontinued.

SBA External Service - Saudia Radio International
Saudia Radio International is the SBA service in foreign languages for listeners abroad. All external service broadcasts
have been discontinued on shortwave.

Radio Al-Azm

Radio Al-Azm is a service of the SBA primarily for Saudi military personnel serving in Yemen and the southern part of the
Kingdom. Their Twitter page gives their frequencies as 549 & 747 kHz; 94.9, 99.0, 107 MHz FM and 11745 kHz.
However, the shortwave frequency of 11745 kHz appears to have been discontinued.

Broadcasts from Saudi Arabia to Yemen

Republic of Yemen Radio - Radio Sana'a

See entry under Yemen for further details.

Transmitter site: unconfirmed, but believed to either Riyadh or Jeddah, Saudi Arabia.

Schedule Days Language kHz
0355 sign-on, with a variable evening sign-off (mostly around 2300) Daily  Arabic 11935v

7



General Organisation of Radio and Television

The General Organization of Radio and TV (also known in French as Organisation de la Radio et la Télévision Arabe
Syrienne - ORTAS), is the state and public broadcaster in Syria and reports to the Ministry of Information. Earlier names
were Radio and Television (RTV Syria) and Syrian Radio & Television (SRT). Nationwide radio programmes include
Radio Damascus, Saut as-Sabab (Voice of Youth) and Siryana.

Radio Damascus
The international broadcaster Radio Damascus has discontinued shortwave operations.

Turkiyve Radyo ve Televizyon Kurumu (TRT)
Tirkiye Radyo ve Televizyon Kurumu (Turkish Radio-Television Corporation) is the national public broadcaster of Turkey.

TRT Turkish
www.trt.net.tr/kurumsal/radyo states: "Voice of Turkey Radio - TSR: Broadcasting in Turkish for our citizens and
compatriots living abroad, Voice of Turkey Radio broadcasts news, foreign policy, public diplomacy, culture, art programs
and all kinds of music. The channel also has a structure that constantly renews and develops itself with its broadcasts
that it delivers to listeners in light of visions such as speaking Turkish widely and correctly and strengthening the family".
Transmitter site: Emirler approx. 65 km from Ankara.
Time/lUTC Days Language kHz kW Target area
0000-0200 Daily Turkish 7360 500 Central Asia
0400-0600 Daily Turkish 6040 250 Middle East

9770 500 Europe
0600-1300 Daily Turkish 13635 500 Europe
1300-1600 Daily Turkish 17815 500 Europe
1600-2100 Daily Turkish 9460 500 Europe
1830-2100 Daily Turkish 5960 500 Middle East

TRT International Services (Voice of Turkey)
TRT services for international listeners (either currently or previously known as Voice of Turkiye) are reportedly
undergoing reorganisation and are expected to be consolidated under one roof to be called TRT Global, which will be
launched soon. At present, TRT international services are all available on the internet and Turksat 3A satellite, with some
also broadcast on shortwave. All shortwave broadcasts are transmitted from a single site near Emirler, Ankara Province.
Transmitter site: Emirler (transmitters are used at 250 kW)
Time/UTC Days Language kHz kW Target area
0100-0200 Daily Spanish 7260 500 Americas, Europe

9870 500 Americas, Europe
0200-0300 Daily Uighur 9465 500 EastAsia
0300-0400 Daily English 6165 250 Middle East

7275 500 Americas, Europe
0400-0500 Daily Malaysian 17720 500 South-East Asia

0500-0600 Daily Hausa 15320 500 West Africa
0600-0700 Daily Hausa 15320 500 West Africa
0700-0800 Daily Azeri 13685 250 Caucasus

0800-0830 Daily Georgian 9655 250 Caucasus
0800-0830 Daily Turkmen 17730 250 Central Asia
0830-0900 Daily Italian 13655 250 Europe
0830-1000 Daily Persian 15720 250 West Asia
1100-1130 Daily Bulgarian 7210 250 Europe
1100-1200 Daily Chinese 17620 500 East Asia
1130-1230 Daily German 15350 250 Europe
1200-1300 Daily Urdu 17580 250 South Asia
1230-1330 Daily English 17620 500 Europe
1300-1400 Daily Russian 11965 500 Russia
1330-1400 Daily Kazakh 17690 500 Central Asia

1400-1500 Daily Arabic 9540 500 Middle East
17770 500 North Africa
1500-1600 Daily Persian 9765 250 West Asia
1500-1530 Daily Dari 11765 500 West Asia
1530-1600 Daily Pashto 11765 500 West Asia
1600-1630 Daily Uzbek 11765 500 West Asia

1630-1730 Daily English 11660 500 West & South Asia
1630-1730 Daily Spanish 13725 250 Europe


https://en.wikipedia.org/wiki/Emirler,_G%C3%B6lba%C5%9F%C4%B1
https://en.wikipedia.org/wiki/Ankara_Province
https://en.wikipedia.org/wiki/Ankara_Province

1730-1830 Daily French 7360 500 North, West & Central Africa
1730-1830 Daily German 9840 250 Europe

1830-1930 Daily English 9750 500 Europe

1930-2030 Daily French 9880 500 North & West Africa
2030-2130 Daily English 9875 500 Asia/Australia

2200-2300 Daily English 11785 500 Americas, Europe

Turkish jamming of Radio Dengé Welat

A loop recording without any station ID is frequently heard shadowing Radyoya Dengé Gel (see entry for Kurdistan)
playing military-style music, the Turkish national anthem and speeches by Turkey's President Erdogan. It appears to be a
counter-broadcast from Turkey. The same broadcast has been carried on the Turksat satellite at 42 degrees East on a
transponder which previously carried a feed of the former TRT Arabic mediumwave service. So it would seem that TRT is
closely involved in this jamming operation, which is likely to be using a TRT shortwave transmitter at Emirler.

United Arab Emirates

Abu Dhabi Media is the official media organisation of the Government of Abu Dhabi. It was established in 2007. It owns
the shortwave transmitters at Dhabbaya which are operated and maintained by Encompass Digital Media Services Ltd.

International relays on shortwave

Shortwave relays from the Dhabbaya Transmitting Station
The Dhabbaya Transmitting Station is owned by Abu Dhabi Media and operated by Encompass Digital Media Services.
Notes One of the five ENC-DMS units in Al Dhabbiya-UAE is always oddly aligned on xxxxx.1 kHz

Time/UTC Days Station Language kHz kW Target Area
0200-0215 Mon FEBA Pakistan Punjabi/Urdu 9540 250 Pakistan
0200-0215 Tue FEBA Pakistan Sindhi/Punjabi 9540 250 Pakistan
0200-0230 We/Th/Sa/Su  FEBA Pakistan Urdu 9540 250 Pakistan
0200-0245  Fri FEBA Pakistan Pashto 9540 250 Pakistan
0215-0230 Mon FEBA Pakistan Saraiki/Urdu 9540 250 Pakistan
0215-0230 Tue FEBA Pakistan Patwari/Saraiki 9540 250 Pakistan
0230-0300 Daily Radio Sadaye Zindagi Dari 9895 250 Afghanistan
0245-0300  Fri FEBA Pakistan Urdu 9540 250 Pakistan
0330-0345 Sun/Mon TWR Africa Amharic 9655 250 Horn of Africa
0330-0345 Tue TWR Africa Oromo 9655 250 Horn of Africa
0330-0345 Thu TWR Africa Sidamo 9655 250 Horn of Africa
0400-0430 Mon-Fri BBC Somali 17745 250 Horn of Africa
0400-0700 Daily Radio Farda Persian 12035 250 Iran
0500-0600 Daily BBC English 21560 250 East Africa
0500-0600 Sat BBC RwandaRundi 17750 250 East Africa
0529-0600 Sun BBC RwandaRundi 17750 250 East Africa
0700-1000 Daily Radio Farda Persian 13710 250 Iran
0830-1030 Daily Radio Sadaye Zindagi Dari 17865 250 Afghanistan
1000-1300 Daily Radio Farda Persian 15720 250 Iran
1100-1400 Sat BBC Somali 17745 250 Horn of Africa
1100-1700 Sat/Sun BBC Somali 17745 250 Horn of Africa
1200-1230 Sun-Tue FEBA - Gaweylon Radio Tibetan 15215 250 Tibet & environs
1200-1300 Daily Radio Ergo Somali 21595 250 Horn of Africa
1300-1350  Mon-Fri Shan News Radio Burmese 17720 250 Myanmar
1300-1700 Daily Radio Farda Persian 12035 250 Iran
1330-1400 Daily BBC Burmese 17515 250 South-East Asia
1400-1430 Mon-Fri BBC Hausa 21470 250 West Africa
1400-1430 Daily IBRA Media Tigrinya 11630 250 Horn of Africa
1400-1600 Sat BBC English 21470 250 Central Africa
1500-1545 Daily IBRA Media Pashto 9720 250 Afghanistan
1600-1615 Daily IBRA Media Amharic 9540 250 Horn of Africa
1600-1630 Daily IBRA Media Afar 11655 250 Horn of Africa
1615-1630 Mon-Wed IBRA Media Guragena 9540 250 Horn of Africa
1615-1630 Thu-Sun IBRA Media Amharic 9540 250 Horn of Africa
1630-1700 Daily IBRA Media Ambharic 9540 250 Horn of Africa
1630-1700 Mon-Fri BBC RwandaRundi 13740 250 East Africa
1700-1730 Daily IBRA Media Oromo 9630 250 Horn of Africa
1700-1900 Daily Radio Farda Persian 9450 250 Iran
1700-2000 Daily WRN Russian Russian 13650 250 Russia/Eastern Europe
1730-1800 Daily IBRA Media Tigrinya 9630 250 Horn of Africa
1730-1800 Daily IBRA Media Silt'e 9750 250 Horn of Africa
1800-1830 Thu-Sun FEBA Radio Tigrinya 6035 250 Horn of Africa


https://en.wikipedia.org/wiki/Emirate_of_Abu_Dhabi#Government

Yemen

Republic of Yemen Radio - Radio Sana'a

Chris Greenway reported via DX Listening Digest on 20 October 2015 the existence of a broadcast on shortwave in
support of Yemeni President Abdrabbuh Mansur Hadi. President Hadi was deposed by Houthi rebels in 2014 and
subsequently fled to Saudi Arabia in March 2015. Tarek Zeidan reported an ID from the station on 20 October 2015 as
"Huna Sana'a idhaat aljumhuriya alyamaniya al bernamaj al a'am" ("This is Sana'a, Republic of Yemen Radio General
Programme"). According to an online source at the time, the pro-Hadi transmission on shortwave was from Aden, but
based on the fact that Yemen was having problems with power and a lot of blackouts, leaving the greater part of Yemen
without electricity, it must have been coming from a nearby country, presumably Saudi Arabia. Since then the station has
continued to broadcast daily, although it is now believed to operate in support of the Presidential Leadership Council,
after Hadi stepped down in 2022.

Transmitter site: subject to confirmation, but believed to either Riyadh or Jeddah, Saudi Arabia.

Schedule Days Language KkHz

0355 sign-on, with a variable evening sign-off (mostly around 2300) Daily  Arabic 11935v

Noise: Since early August 2023, the audio from Republic of Yemen Radio on 11860 kHz and now 11935 kHz has been
intermittently accompanied by a buzzing-type noise. This is believed to be a transmitter fault. More on this in an article
written by Rob Wagner called 11935 kHz - Strange Goings On!

10


https://medxr.blogspot.com/2024/06/11935-khz-strange-goings-on.html

